joi, 27 septembrie 2012

20. File de poveste (2)

”SĂ FIE LUMINĂ!”
...

”- O hotărâre, curând se va lua!
Iar Omul din nou spre ceruri va urca.
Zdrobi-voi lanțul blestemat al neascultării,
Și toată răzvrătirea o voi da uitării!”

Când Planul Sfânt va prinde viață,
Omul va vedea o nouă dimineață.”

“-Cum? -tresari Satana cu fața-nfiorată-
Omul va avea din nou lumina?
Ai uitat cumva gradina?
Când singur a ales să aibă tina?
Tu îi vei da din nou lumina?”

Cutemurat de astfel de cuvinte,
Neluminatul născocește-n minte
Cum să strice omul mai 'nainte.
...

«- Omul va avea lumina!
îi voi uita neascultarea
și îi voi da pe veci iertarea.
Acum că a văzut că-i rău,
Să facă-n lume gândul său.
Îl voi învăța să mă iubească
Și toata ziua să-mplinească,
Voia Mea, legea Cerească.
Îi voi lăsa și voia sa,
Dar îi voi da «alegerea»,
Să aleagă cui va vrea,
Pe veci să-și dea viața sa.
Să mă asculte pe pământ,
Arvună pentru Cerul Sfânt.
Îi voi pune înainte Viața,
Iar aproape lângă ea și Moartea.
Iar eu îl voi sfătui spre bine,
Să Mă aleagă doar pe Mine.»

”Vai de mine, vai de mine!”
Se gândi cel ce este 'ntunecime.
Și văzându-se cu vremea scurtă,
începu să sune-n goarnă:
«-Cerul pe pământ se toarnă!»
Și-a-nceput Satan s-adune
Oștile de-ntuncime,
Spre a-ntuneca mai tare,
Viața omului ce moare:

«-Sa începem isprăvirea,
Să distrugem omenirea!»

(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu