vineri, 25 ianuarie 2013

40. Cafea fară zahăr, vă rog!

 
Într-una din zile am fost nevoit să stau la o coadă, pentru o cafea. Când mi-a venit rândul am fost întrebat dacă vreau zahăr. Am zis că puțin. La care un domn îngrijit cam de 50 de ani îmi zice (un răspuns tipic): ”Vă e dulce viața.” Nu am ezitat să-i confirm observația.

Ăsta e adevărul, nu mi-e amară. Atunci mi-a venit în minte un gând ales pe care i l-am spus domnului: Viața prin definiție este dulce și aceasta pentru că dacă nu ar fi așa atunci am fi puși într-o dilemă, fiind nevoiți să alegem între o viață amară și o moarte dulce.

Și oricât de dulce ar fi moartea, tot viața este preferată. Așa că, ar fi înțelept să privim viața ca ceva dulce, până o mai avem, că după aceea prea târziu. Nu înseamnă că toate cafelele le vom bea fără zahăr sau cu puțin zahăr. Vor fi zile când va trebui să ne-o bem cu două sau trei lingurițe de zahăr pentru a compensa amărăciunea acelor zile.

Dar, este de preferat să poți bea cafeaua, și asta înseamnă să fi viu. Lupta de zi cu zi se va rezuma la străduința de a menține un anumit grad de dulceață a vieții astfel încât să îndurăm cafeaua și mai amară. Iar dacă vin momente de amărăciune, să ne amintim de două lucruri:
 
 
 
 
1. Toate lucrurile își au vremea lor. Amărăciunea își are vremea ei, dulceața își are vremea ei - e ciclul vieții. Ăsta e jocul, Sus-Jos.

 

 
 
2. Viața, oricât de amară ar fi ea, e mai dulce ca moartea. Nimeni nu preferă să moară atunci când într-o zi sau în mai multe nu-i ies toate lucrurile cu savoare de prăjitură, dulci. Viața nu e ușoară, dar e mai frumoasă ca moartea.
 
 
 
 
 

2 comentarii:

  1. Ce frumos!!! Articolul asta al tau Codrut, se potriveste perfect in lista mea cu 1000 de lucruri pentru care sa-I fiu recunoscatoare lui Dumnezeu... cel putin 1000 :) Fii binecuvantat si enjoy your black coffee and your sweet life. (imi place mai mult cum suna in engleza ). Roxana Santa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1000 de lucruri....si ai ajuns la nr 66? fain. dai 'nainte cu recunostinta...ca-i de folos. mersi pentru gandul tau ales.

      Ștergere